54% klientů internetového bankovnictví nakupuje v on-line obchodech

30. 03. 2005
Obliba internetového nakupování je mezi klienty přímého bankovnictví velmi rozšířená. Vyplývá to z výzkumu společnosti Factum Invenio, realizovaného formou omnibusového šetření v lednu 2005 na vzorku 955 respondentů pro Asociaci pro elektronickou komerci.

Zatímco mezi obyvateli ČR starších 15 let již někdy nakupovalo v internetovém obchodě pouze 16% respondentů, z klientů přímého bankovnictví (telefonického, GSM nebo internetového) využila tuto službu více než třetina (38%). „Přesto zdaleka ne všichni uživatelé přímého bankovnictví jsou nakloněni nakupování na internetu,“ uvedl Michal Peca, projektový manažer Factum Invenio. „Potenciální uživatele nejčastěji odrazuje skutečnost, že si nemůžou zboží prohlédnout a vyzkoušet a neznalost, jak nakupování na internetu funguje“, dodal.

V případě telefonního bankovnictví nakupuje na internetu 37% jeho uživatelů, u GSM bankovnictví 46% a u internetového bankovnictví již více než polovina (54%).

„Obliba on-line nakupování roste s osvojením náročnějších služeb na internetu,“ řekl Nikola Rafaj z Asociace pro elektronickou komerci. „Noví uživatelé internetu se ze začátku učí vyhledávat informace, používat e-mail, teprve s rostoucími zkušenostmi a důvěrou v internet používají i náročnější služby jako je internetové bankovnictví nebo nakupování.“