Autem značky Škoda jezdí každý třetí živnostník

29. 08. 2008
Společnost Factum Invenio realizovala výzkum popularity jednotlivých značek automobilů mezi živnostníky. Výběrový soubor tohoto segmentu čítal celkem 1509 respondentů, se kterými byly provedeny telefonické rozhovory. Respondenty byli živnostníci – fyzické osoby starší 18-ti let, aktivně podnikající na základě živnostenského listu. Rozhovory byly realizovány v období od 2. května do 16. června 2008.

Společnost Factum Invenio věnuje sektoru automobilového průmyslu dlouhodobou pozornost a také v této oblasti poskytuje klientům komplexní služby marketingového výzkumu. Zabývá se mj. hlubšími souvislostmi ovlivňujícími spotřebitelské vnímání značek automobilů i jejich pozici na trhu.

Z aktuálního šetření společnosti Factum Invenio vyplývá, že jen necelá dvacetina živnostníků při svém podnikání automobil vůbec nevyužívá. Živnostníci jsou tedy v převážné míře motorizovaní.

Používání automobilů mezi živnostníky


Výsledky šetření potvrzují vůdčí pozici značky Škoda na našem trhu. Celá třetina (33,1 %) motorizovaných živnostníků jezdí právě auty domácího výrobce. Dalšími dvěma nejvíce zastoupenými značkami jsou Volkswagen (9,7 %) a Ford (9,0 %). Živnostníci také často preferují auta značek Renault (7,8 %), Peugeot (5,9 %) a Opel (5,8 %). Citroëny vlastní 4,9 % živnostníků. Ostatní značky dosahují nižší podíl.

Podíl značek automobilů využívaných živnostníky