Jak dopadnou naši na MS 2006 ve fotbale a fair-play

05. 06. 2006
Vyplývá to z výsledků omnibusového výzkumu společnosti Factum Invenio, který proběhl ve dnech 18. 5. -24. 5. 2006 na reprezentativním vzorku populace 1001 občanů České republiky starších 15ti let). Kromě výše uvedených témat byly položeny otázky i na sponzory české fotbalové reprezentace. Výstupem je volně prodejná zpráva.

Očekávané sledování zápasů MS ve fotbale
Celkem 30 % populace bude sledovat jen zápasy, ve kterých bude hrát česká reprezentace a stejný počet se na fotbalové přenosy nebude dívat vůbec. Muži se na fotbalová utkání budou dívat daleko více než ženy. Ty se většinou podívají jen na finále celého mistrovství. Fandit se bude většinou doma, ven do restaurací či ke známým se vypraví spíše mladí.

Postup naší reprezentace ze základní skupiny
Šest z deseti občanů si myslí, že naše reprezentace postoupí ze základní skupiny. Jako větší experti se jeví muži. Pouze 6 % z nich nedokázalo říct, zda postoupíme či nikoliv. Ženy si nebyly jisté téměř v polovině případů. „Tím, kdo otevře střelecké skóre české reprezentace, bude podle pětiny lidí Milan Baroš, do něhož vkládají důvěru spíše ženy a lidé se základním vzděláním“, říká Roman Diener, Project Manager společnosti Factum Invenio. „Druhému Janu Kollerovi věří více muži a vysokoškoláci“, dodal. Nejčastěji od reprezentace očekáváme v základní skupině 5 nebo 6 vstřelených gólů.

„Věříme, že výkony našich fotbalistů na MS ve fotbale zlepší fanouškům náladu po poslední ligovém kole i po volebním patu z minulého týdne“, říká Tomáš Macků, Sales Director společnosti Factum Invenio. „Z výzkumu Factum Invenio též vyplynulo, že kdyby si měla populace ČR vybrat v televizi přenos z MS ve fotbale nebo povolební diskuzi představitelů nových parlamentních stran, pak by fotbalový přenos z MS preferovalo 3 x více osob.“