Značka Factum slaví 15 let

03. 07. 2006
Historie
Agentura Factum zahájila svojí dráhu v oboru sociologického výzkumu v roce 1991. Byla jedním z prvních soukromých průkopníků v této oblasti. Významným mezníkem v historii firmy byl rok 1997, kdy firma po šestileté samostatnosti vstoupila do světového řetězce a pokračovala ve svém působení na českém trhu pod názvem Sofres Factum. Po fúzi řetězců Sofres a Taylor Nelson získala novou značku Taylor Nelson Sofres Factum, a později TNS Factum. V polovině roku 2003 oznámil řetězec TNS akvizici další výzkumné skupiny NFO WorldGroup. Vzhledem k probíhající optimalizaci celosvětové sítě TNS se Jan Herzmann, jeden ze zakladatelů společnosti, v roce 2004 rozhodl vrátit firmu po téměř sedmi letech zpět do českých rukou. Vystoupení z nadnárodního řetězce bylo v té době nevídaným krokem a vedlo
k vytvoření nové značky Factum Invenio, která úspěšně působí na trhu dodnes.

Jiné jméno, stejná kvalita
Po celou dobu své existence zůstala značka Factum neodmyslitelnou součástí českého výzkumného trhu. I v době příslušnosti firmy k nadnárodní skupině reprezentovala příklad perfektní znalosti českého prostředí a po osamostatnění naopak dokázala čelit globalizaci a tlaku klientů na nabídku mezinárodních služeb. Již 15 let tak je Factum významným hráčem na trhu a důležitým partnerem svých klientů. Za poslední dva roky, kdy společnost funguje v rukou českého vlastníka, podnikla několik významných kroků. Podílela se na založení společnosti Data Collect, zajišťující sběr dat s využitím počítačových technologií MDA-CAPI (osobní dotazování pomocí mobilních „minipočítačů do dlaně“) a CATI (telefonické výzkumy využívající osobních počítačů). Uvedla na trh několik vlastních značkových produktů pro řešení typických úloh marketingového výzkumu a v neposlední řadě iniciovala vznik nadnárodní výzkumné skupiny Factum Group. Tím se značka Factum vrátila na mezinárodní půdu a mohla znovu klienty oslovit kvalitní, jednotnou mezinárodní nabídkou evropského formátu.

Jan Herzmann, generální ředitel a od roku 2004 majitel společnosti, při této příležitosti řekl: „Velmi si vážíme toho, že nám klienti zůstali věrni i přes všechny změny, kterými společnost za dobu svého působení prošla. Důsledně dbáme o zvyšování kvality naší práce a rozhodně je pro nás klíčový další rozvoj.“

Personální změny
Ke změnám došlo i v personálním obsazení společnosti Factum. Poprvé v historii firmy byla vytvořena samostatná pozice pro oblast firemního marketingu. Marketingovou manažerkou byla k 1.7.2006 jmenována Jitka Rajmanová, která doposud zastávala funkci osobní asistentky generálního ředitele s odpovědností za marketing. Jitka Rajmanová bude současně koordinovat mezinárodní marketingové aktivity skupiny Factum Group.