Výsledky výzkumu Češi a reklama 2018
V Tiskovém centru Magistrátu hl. m. Prahy proběhla 15. 2. 2018 tisková konference u příležitosti zveřejnění výsledků poslední vlny výzkumu Češi a reklama, který ppm factum research každoročně realizuje pro Českou marketingovou společnost.
Výsledky výzkumu tradičně potvrzují, že lidé jsou nejvíce přesyceni reklamou v komerčních televizích, nejvíce na TV Nova (79 % populace). Následují reklama na internetu a letáky v poštovních schránkách a billboardy, které obtěžují zhruba tři pětiny Čechů. Naopak nejpřijatelnější jsou pro lidi prezentace v místě prodeje, které vadí pouze 16 % respondentů. Nejvyšší podíl těch, kteří přiznávají nákup na základě zaznamenané reklamy, ovlivnila právě reklama v televizi.
Velmi negativní postoj máme v ČR k reklamě v dětských pořadech, kde by ji zakázalo 84 % z nás. V daném kontextu by 3 ze 4 Čechů zavedli do školních osnov povinnou mediální výchovu.
Lidé vnímají reklamu jako manipulátora, zároveň ale uznávají její ekonomickou roli.
K využívání erotických a sexuálních motivů v reklamě jsou Češi tolerantní. Pobouření vyjadřuje a naprostý zákaz vyžaduje jen 8 % populace, vadí dalším 14 procentům. Cca jedné třetině se líbí, pokud má vztah k propagovanému výrobku a 12 % má takovou reklamu rádo v každém případě. Nejvíce tolerance projevují muži, mladí lidé a obyvatelé Prahy.
Miroslav Fous, ředitel výzkumu agentury ppm factum research říká: „Česká veřejnost se v názorech na přínosnost reklamy výrazně polarizuje. Ubývá indiferentních lidí, tedy těch, kteří „reklamu neřeší“ a v posledních pěti letech přibývají ti, kteří jsou přesvědčeni, že oni reklamu nepotřebují, i když uznávají její význam pro ekonomiku. Podíl „milovníků reklamy“ se pohybuje kolem 10 %.“
Více informací se dozvíte na https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/02/cesi-a-reklama-presycenost-reklamou-na-socialnich-sitich-roste/ nebo v přiložené tiskové zprávě.
Soubory ke stažení
Tiskova zprava_CES_I_A_Reklama_2018.pdf |